Reklamace a vrácení zboží
Zákonná odpovědnost za vady: Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady a bude při správném používání funkční minimálně po dobu dvou let. Pokud se vada objeví během této záruční doby, má kupující následující práva:
-
Podstatné porušení smlouvy:
- Dodání nové věci bez vady nebo dodání chybějící věci.
- Oprava věci.
- Přiměřená sleva z kupní ceny.
- Odstoupení od smlouvy.
-
Nepodstatné porušení smlouvy:
- Odstranění vady.
- Přiměřená sleva z kupní ceny.
Pokud se vada vyskytne během záruční doby, má kupující právo na výměnu nebo opravu zboží. Pokud není možná výměna ani oprava, může odstoupit od smlouvy nebo požadovat slevu z kupní ceny.
Postup při reklamaci:
- Kupující kontaktuje prodávajícího na e-mail vinovylet@seznam.cz s popisem vady a číslem objednávky.
- Zboží by mělo být zasláno na adresu Mutěnská 1179/37, 696 04 Svatobořice-Mistřín spolu s průvodním dopisem popisujícím závadu.
- Prodávající informuje kupujícího o přijetí reklamace a dalším postupu.
Vrácení zboží bez udání důvodu
Kupující má právo vrátit zboží zakoupené online bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Tato lhůta se prodlužuje na jeden rok a 14 dní, pokud prodávající neinformuje kupujícího o možnosti odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě.
Postup při vrácení zboží:
- Informujte nás o svém záměru odstoupit od smlouvy na e-mail vinovylet@seznam.cz.
- Zboží vraťte na adresu Mutěnská 1179/37, 696 04 Svatobořice-Mistřín do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
- Náklady na dopravu zboží zpět nese kupující, pokud nebyl o této povinnosti informován předem.
Podmínky vrácení:
- Zboží musí být nepoškozené, nepoužité a v původním obalu.
- Kupní cena a náklady na nejlevnější dopravu k zákazníkovi budou vráceny do 14 dnů od obdržení zboží.
- Pokud zákazník porušil kvalitu zboží nesprávným skladováním, nemusí být reklamace uznána.
Kontakt pro otázky
Pro jakékoliv otázky ohledně reklamací a vrácení zboží nás kontaktujte na e-mailu vinovylet@seznam.cz nebo telefonicky na +420 722 902 996.
Overview
Our refund and returns policy lasts 30 days. If 30 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.
To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.
Several types of goods are exempt from being returned. Perishable goods such as food, flowers, newspapers or magazines cannot be returned. We also do not accept products that are intimate or sanitary goods, hazardous materials, or flammable liquids or gases.
Additional non-returnable items:
- Gift cards
- Downloadable software products
- Some health and personal care items
To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.
Please do not send your purchase back to the manufacturer.
There are certain situations where only partial refunds are granted:
- Book with obvious signs of use
- CD, DVD, VHS tape, software, video game, cassette tape, or vinyl record that has been opened.
- Any item not in its original condition, is damaged or missing parts for reasons not due to our error.
- Any item that is returned more than 30 days after delivery
Refunds
Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.
If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.
Late or missing refunds
If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.
Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.
Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.
If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.
Sale items
Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.
Exchanges
We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at {email address} and send your item to: {physical address}.
Gifts
If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.
If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.
Shipping returns
To return your product, you should mail your product to: {physical address}.
You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.
Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.
If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.
Need help?
Contact us at {email} for questions related to refunds and returns.